Najčešći kvarovi motora Briggs & Stratton i kako ih popraviti
Motori Briggs & Stratton srce su mnogih vrtnih strojeva, od kosilica do vrtnih traktora. Unatoč pouzdanosti, kao i kod svakog stroja, povremeno se mogu pojaviti kvarovi. U ovom članku pogledat ćemo najčešće probleme na koje možete naići i kako ih, gdje je moguće, otkloniti sami.
Najčešći uzroci kvarova motora
Na svaki motor utječu čimbenici koji mogu dovesti do kvara. Razumijevanje tih uzroka pomaže pri boljem održavanju i prevenciji problema. Među glavne čimbenike spadaju:
- Uobičajeno trošenje i starost stroja.
- Neodgovarajuće ili zanemareno održavanje.
- Nepravilna upotreba i skladištenje.
Redovito i pažljivo održavanje ključ je za izbjegavanje mnogih neugodnosti, poput problema s pokretanjem, nepravilnog rada motora ili iznenadnog pada snage usred posla. Time produžujete vijek stroja i osiguravate pouzdan rad baš onda kada vam je najpotrebniji.
1. Motor se ne pokreće
Jedan od najčešćih problema je kada motor odbija upaliti. Uzrok može biti nedovoljno goriva u spremniku ili loša kvaliteta goriva. Ako stroj dugo nije radio, gorivo zamijenite svježim.
Problem može biti i u svjećici. Izvijte je i provjerite stanje. Ako je pocrnjela ili zaprljana, očistite je četkicom ili je zamijenite. Isto vrijedi i za filter zraka. Papirnati zamijenite, a pjenasti pažljivo operite u blagoj sapunici i potpuno osušite.
Začepljen karburator još je jedan čest razlog nemogućnosti pokretanja. Pokušajte sredstvo za čišćenje karburatora u spreju. Ako ne pomogne, vjerojatno je vrijeme za zamjenu.
2. Motor radi nepravilno ili mu variraju okretaji
Ako motor upali, ali radi nestabilno, „valja“ okretaje ili preskače, opet provjerite karburator. Osim opće zaprljanosti, uzrok može biti membrana – ako je oštećena, otvrdnuta ili deformirana, uzrokuje kolebanje okretaja. Zamjena obično rješava problem.
Očistite i glavnu i ler diznu. Provjerite i brtve između karburatora i motora. Problem može zadavati i regulator okretaja – provjerite poluge i opruge (olabavljene, oštećene ili krivo zakačene) i po potrebi ih zamijenite.
3. Motor gubi snagu, guši se ili se gasi nakon zagrijavanja
Prvi sumnjivac je pregrijavanje. Provjerite jesu li rashladna rebra motora onečišćena travom, prašinom ili uljem i očistite ih. Provjerite i razinu motornog ulja – niska razina vodi pregrijavanju.
Uzrok slabog učinka može biti i djelomično začepljen filter goriva koji ograničava protok pri većoj potrošnji. Problem može biti i u karburatoru koji nakon zagrijavanja ne radi pravilno – npr. nepropustan igličasti ventil plovka uzrokuje prebogatu smjesu i preplavljivanje motora gorivom.
4. Iz motora izlazi dim
Ne morate odmah „otpisati“ motor. Boja dima često otkriva uzrok:
- Crni dim: Prebogata smjesa (previše goriva, premalo zraka). Najčešće je kriv zaprljan zračni filter ili karburator.
- Plavi dim: Motor sagorijeva ulje. Provjerite razinu i po potrebi odsisajte višak. Mogući su i istrošeni karike ili brtve ventila.
- Bijeli dim: kratko nakon starta je normalan; ako ne prestaje, moguće je da je voda u gorivu.
5. Motor pretjerano vibrira ili se čuju neuobičajeni zvukovi
Vibracije i čudni zvukovi mogu upozoravati na mehaničke probleme kao što su:
- Olabavljeni vijci motora: Provjerite i zategnite vijke kojima je motor pričvršćen na okvir.
- Neuravnotežen nož kosilice (kod kosilica): Oštećen ili loše naoštren nož uzrokuje jake vibracije. Nož dajte profesionalno naoštriti i izbalansirati ili ga zamijenite.
- Savijena radilica: Česta posljedica udara noža u prepreku. Ozbiljniji problem za stručni servis.
- Kuckanje i mehanički zvukovi: Mogu značiti olabavljenu klipnjaču, problem s klipom, istrošena ležajeva ili probleme s ventilima – obično zahtijeva stručnu dijagnostiku i popravak.
Kada zvati stručnjaka
Neke je popravke bolje prepustiti profesionalcima. Uštedjet ćete vrijeme i izbjeći veće štete. Servis potražite kod niske kompresije, popravka kućišta radilice, razvodnog mehanizma i drugih složenih dijelova koji traže posebne alate i znanje.
Stručnjaku se obratite i ako nakon vaših intervencija naizgled banalni kvarovi i dalje traju.
Kako spriječiti kvarove motora
Najbolji je popravak onaj koji nije potreban. Redovitom brigom većinu kvarova na Briggs & Stratton motorima možete spriječiti:
- Redovito mijenjajte ulje: Idealno svake sezone. Koristite ulje koje preporučuje proizvođač.
- Kontrolirajte zračni filter: Čist filter znači optimalno izgaranje i zaštitu motora.
- Koristite svježe i kvalitetno gorivo: Benzin stari – koristite gorivo ne starije od 30 dana ili dodajte stabilizator, osobito prije duljeg mirovanja.
- Pripremite motor za zimu: Skladištite stroj na suhom i pri stabilnoj temperaturi.
Uložite u kvalitetne rezervne dijelove
U web shopu Kasumex pronaći ćete širok izbor rezervnih dijelova za Briggs & Stratton motore i drugu vrtnu tehniku, kako bi sve ponovno radilo pouzdano. Ako niste sigurni koji je dio pravi za vaš model, naš tim u Kasumexu rado će savjetovati. Ne oklijevajte kontaktirati nas.